loading...
اخبار و مقالات کامپیوتر
محمدی بازدید : 40 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

تاکنون اطلاعات مختلفی در مورد سخت‌افزار و ویژگی‌های کنسول نسل بعدی مایکروسافت، یعنی اکس‌باکس سری اکس منتشر شده است. یکی از ویژگی‌های خاص این کنسول، معماری Velocity است که از دیگر جنبه‌های سخت‌افزاری آن برجسته‌تر به نظر می‌رسد. این معماری به لطف داشتن ترکیبی از موارد مختلف، به نظر می‌رسد نوید دهنده‌ی چیزهای هیجان‌انگیزی است.

 

در طول چند ماه گذشته بسیاری از توسعه‌دهندگان در مورد معماری Velocity اکس‌باکس سری اکس صحبت کرده‌اند. در همین حال به‌تازگی آقای یان کاوان (Jan Kavan)، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی CBE Software، در مورد این قابلیت اظهار نظر کرده است. وی در مصاحبه با وب‌سایت GamingBolt، در مورد چگونگی تاثیر معماری Velocity بر بازی‌های جهان باز و بزرگ صحبت کرد.

 

آقای کاوان در این باره گفت:

 

معماری Velocity اکس‌باکس سری اکس به بازی‌های بزرگ، به ویژه عناوین جهان باز کمک بزرگی خواهد کرد. زیرا استریمینگ مسئله‌ای است که باید با آن مقابله کنید. این قابلیت نه‌تنها در مورد خواندن از SSD است، بلکه ویژگی‌ها و Assetهایی را برای بازی فراهم می‌کند. بنابراین بله، رفع فشار در سخت افزار و پیش پردازش Asset می‌تواند هدف بسیار جالبی را برای بهینه‌سازی و همواری کلی به همراه آورد.

 

به نظر می‌رسد حداقل برروی کاغذ معماری Velocity اکس‌باکس سری اکس پتانسیل‌ها و قابلیت‌های مختلفی را در خود دارد. حال باید ببینیم که چگونه از این قابلیت در ساخت بازی‌ها استفاده می‌شود. کنسول اکس‌باکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

 

منبع : گیمفا

محمدی بازدید : 31 جمعه 13 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

 

 

کمپانی سامسونگ از یک دستگاه ضدعفونی کننده گوشی و دیگر گجت‌های کوچک مانند هدفون‌های بی‌سیم و عینک دودی با استفاده از نور فرابنفش رونمایی کرد.

 

از زیاد شدن دستگاه‌هایی که از نور فرابنفش برای از بین بردن باکتری‌ها استفاده می‌کنند تعجب نکنید. اگرچه هیچ راه قطعی برای از بین بردن کروناویروس کووید ۱۹ نیست، اما حداقل این روش‌ها می‌توانند حداقل به سبک خود با از بین بردن دیگر ویروس‌های ضعیف‌تر، سیستم ایمن بدن شما را تقویت کرده و به شما آرامش خاطر دهند. ZAGG اخیرا از یک ضدعفونی کننده UV‌ برای گوشی های هوشمند رونمایی کرده است. در کمال تعجب سامسونگ نیز از یک ضدعفونی کننده گوشی رونمایی کرده و وارد بازار این محصولات شده است.

 

تمام نورهای فرابنفش یکسان نیستند و برخی از طول موج‌ها برای پوست و دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند مضر هستند. UV-C طیفی است که به عنوان محدوده ایمن برای انسان و لوازم الکترونیکی تبلیغ می‌شود، در عین حال پالس های آن می‌توانند برای از بین بردن میکروارگانیسم مفید باشند. این همان نوری است که ضدعفونی کننده‌های فرابنفش مانند آنچه جدیداً سامسونگ در تایلند رونمایی کرده است، استفاده می‌کنند. این جعبه‌ی سفید به اندازه‌ی کافی بزرگ است که بتوانید بزرگ‌ترین گوشی‌های سامسونگ،‌ مانند گلکسی اس ۲۰ اولترا و حتی دیگر گجت‌ها مانند عینک‌های آفتابی یا ایرباد بی‌سیم واقعی گلکسی بادز پلاس سامسونگ را در بر بگیرد. بله، گلکسی فولد سامسونگ را نیز می‌توانید در این دستگاه قرار داده و ضدعفونی کنید.

 


 

سامسونگ می‌گوید با قرار دادن دیوایس در این دستگاه و استفاده از نور UV-C‌ به مدت ۱۰ دقیقه، می‌تواند ۹۹ درصد باکتری‌ها را از بین ببرد. این ضدعفونی کننده، به عنوان یک شارژر بی‌سیم نیز برای گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌شود، حتی اگر نور UV-C‌ غیرفعال باشد. البته آن می‌تواند گلکسی بادز پلاس و هر دستگاه دیگری که با شارژ بی‌سیم Qi سازگار است را نیز شارژ کند.

 

قیمت ضدعفونی کننده گوشی سامسونگ

سامسونگ این دیوایس را با قیمت ۵۰ دلار عرضه می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست این دیوایس فقط در تایلند عرضه خواهد شد، یا سامسونگ آن را در دیگر بازارها نیز به فروش برساند. با وجود کروناویروس، احتمالاً طی ماه‌های پیش رو شاهد افزایش دستگاه‌های ضدغفونی کننده لوازم دیجیتال در بازار خواهیم بود.

 

 

منبع : گجت نیوز 

محمدی بازدید : 41 جمعه 13 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

پس از معرفی وان فیوژن پلاس در ماه گذشته، حالا موتورولا از مدل دیگری رونمایی کرده؛ موتورولا وان فیوژن – Motorola One Fusion که نسخه ضعیف شده‌ی آن گوشی است و قیمت جذاب‌تری دارد.

 

 

موتورولا وان فیوژن پلاس با پنل ۶.۵ اینچی +FHD معرفی شده بود. نمایشگر مدل استاندارد نیز همین اندازه است؛ اما رزولوشن آن به ۷۲۰p کاهش یافته و یک ناچ قطره‌ای هم برای میزبانی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. این در حالی است که دوربین سلفی مدل پلاس، دارای مکانیسم پاپ آپ و ۱۶ مگاپیکسلی بود.

 


 

 

دوربین پشتی ۶۴ مگاپیکسلی آن هم با یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در وان فیوژن جایگزین شده است. البته سایر اجزای ماژول چهارگانه، دست نخورده باقی مانده‌اند. این شامل یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

 

این گوشی میان رده از تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام قدرت می‌گیرد و با اندروید ۱۰ کار می‌کند. همچنین ۴ گیگ رم، ۶۴ گیگ حافظه داخلی و خشاب کارت microSD دارد. باید به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت، درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم اشاره کنیم.

 

برای تامین انرژی دستگاه، موتورولا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که البته هنوز سرعت شارژ آن اعلام نشده است.

 

قیمت گوشی موتورولا وان فیوژن


گوشی جدید موتورولا در رنگ‌های سبز زمردی و آبی کبود یاقوتی با قیمتی معادل ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد. هم‌اکنون امکان خریداری آن در آمریکای لاتین وجود دارد و به زودی به برخی از کشورهای خاورمیانه نیز خواهد رسید.

 

منبع : گجت نیوز 

محمدی بازدید : 30 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

چیپست های خانواده اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ در دو مدل Snapdragon Wear 4100 و +Snapdragon Wear 4100 مخصوص ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS گوگل رونمایی شدند.

 

روز گذشته کمپانی کوالکام دو عضو جدید از چیپست‌های مخصوص ساعت های هوشمند را رونمایی کرد. Snadragon Wear 4100 و +Snapdragon Wear 4100 دو عضو جدید چیپست های خانواده اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ هستند که مبتنی بر چیپست موبایل اسنپدراگون ۴۲۹ طراحی و تولید می‌شوند.

 

اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ پلاس شامل پردازنده مرکزی، کمک پردازنده AON برای وضعیت کم مصرف به همراه چیپست‌هایی شامل PMIC و RF برای مودم/جی پی اس و فای فای/بلوتوث و همچنین RFFE است. اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ معمولی نیز فاقد AON است. به جز این مورد، هر دو با یکدیگر یکسان هستند.

 

چیپست های خانواده اسنپدراگون ور ۴۱۰۰

 

 

ور ۴۱۰۰ پلاس مبتنی بر فناوری ۱۲ نانومتری تولید شده و به یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتزی با هسته مرکزی Cortex-A53، پردازشگر گرافیکی Adreno 504، پشتیبانی برای حافظه ۷۵۰ مگاهرتزی و حافظه eMMC 4.5، همچنین دو ISP با پشتیبانی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز است. بله، دوربین روی گجت‌های پوشیدنی! ما مطمئن نیستیم اما ممکن است آن‌ها روی نسل آینده ساعت های هوشمند حضور داشته باشند.

 

ور ۴۱۰۰ پلاس برای ارائه‌ی ۸۵ درصد عملکرد بهتر نسبت به اسنپدراگون ور ۳۱۰۰ طراحی شده است، در حالی که به یک مودم ۴G LTe مجهز است. و به لطف مبتنی بودن بر فناوری ۱۲ نانومتری، آن اکنون صاحب یک DSP مستقل، قابلیت‌های کم مصرف و پشتیبانی از Cat.4 LTE و ۲ آنتن است.

 


 

در اینجا یک کمک پردازنده هوشمندتر AON نیز حضور دارد که می‌تواند عمر باتری را تقویت کرده و تا ۶۴ هزار رنگ (در مقایسه با ۱۶ هزار در ور ۳۱۰۰) را روی نمایشگر گجت پوشیدنی به نمایش بگذارد. این همچنین می‌تواند ضربان قلب ممتد، نظارت بر خواب، گام شمار، هشدارها، تایمرها و هپتیک‌ها را نیز کنترل کرده و پاسخگویی سریع‌تری به حالت کج کردن ساعت برای روشن شدن صفحه داشته باشد.

 

خانواده Snadragon Wear 4100 دارای Wi-Fi a/b/g/n و بلوتوث نسخه ۵ هستند که می‌تواند مصرف انرژی را تا ۲۵ درصد کاهش دهد. این پلتفرم برای استفاده با سیستم عامل Wear OS گوگل طراحی شده و یک نسخه منبع باز از آن نیز وجود دارد. کوالکام به زودی از ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch Pro 3 با بهره‌گیری از این تراشه جدید را رونمایی خواهد کرد. این ساعت هوشمند از سیستم عامل ویر او اس گوگل قدرت می‌گیرد.

 


 

منبع : گجت نیوز 

محمدی بازدید : 38 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

سامسونگ خود را برای رونمایی از نسخه ۵G گلکسی زد فلیپ آماده می‌کند. تصاویر منتشر شده در سایت رگولاتوری چین، نشان می‌دهند که در طراحی گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip 5G نباید انتظار تغییر عمده‌ای را داشته باشیم.

 

 

گزارش‌های قبلی به وجود تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و دوربین‌هایی با چیدمان متفاوت در گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip 5G اشاره داشتند؛ اما در این تصاویر که تغییر خاصی به چشم نمی‌آید. البته رنگ نقره‌ای دستگاه، تازگی دارد و متفاوت از رنگ‌بندی نسخه اورجینال این گوشی منعطف است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربین داخلی، ۱۲ مگاپیکسلی باقی مانده؛ اما در بخش خارجی گوشی، دوربین‌های ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی جایگزین دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی زد فلیپ اورجینال شده‌اند. همچنین صفحه نمایش اصلی، ۶.۷ اینچی آمولد با وضوح ۱۰۸۰p است. یک نمایشگر آمولد کوچک هم با رزولوشن ۳۰۰ در ۱۱۲ پیکسل،  در کنار دوربین دوگانه وجود دارد.

 

 

ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۵G در وب‌سایت تنا، ۷۰۴+۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت درج شده است؛ یعنی تقریبا هم‌اندازه با باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مدل اورجینال. البته وجود چیپست جدید در این گوشی، موجب تغییرات اندکی در زمینه شارژ خواهد شد.

 

به این نکته هم اشاره کنیم که پیش‌بینی می‌شد پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از مرز فرکانس کاری ۳ گیگاهرتز عبور کند؛ حالا TENAA نیز با زدن مهر تایید بر این گمانه‌زنی، از سرعت ۳.۰۹ گیگاهرتزی آن خبر داده است.

 

انتظار می‌رود کمپانی سامسونگ در تاریخ ۵ اوت، گوشی منعطف گلکسی زد فلیپ ۵G را در کنار خانواده گلکسی نوت ۲۰ به طور رسمی معرفی کند.

 

 

منبع : گجت نیوز 

محمدی بازدید : 36 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

پس از شایعات فراوان، یک افشاگر که ادعا می‌کند نسخه اولیه گوشی هواوی Mate 40 را دیده‌است، می‌گوید هواوی میت ۴۰ فاقد دوربین زیر نمایشگر است!

 

شایعات زیادی مبنی بر این که گوشی هواوی Mate 40 اولین موبایل در جهان خواهد بود که به فناوری دوربین زیر نمایشگر مجهز می‌شود را طی این مدت اخیر شنیده‌ایم. اما اکنون این خبر توسط یک افشاگر قابل اعتماد در فضای مجازی تکذیب شده است.

 

این افشاگر ادعا می‌کند که نسخه ابتدایی و مهندسی شده میت ۴۰ را از نزدیک ملاقات کرده است و متأسفانه خبری از دوربین زیر نمایشگر در آن نخواهد بود. به جز این مورد، این افشاگر هیچ جزئیاتی را در مورد اینکه نمایشگر این گوشی از یک ناچ یا حفره برای دوربین سلفی استفاده می‌کند، ارائه نکرده است.

 

به نظر می‌رسد توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر توسط شرکت Visionox همچنان ادامه خواهد داشت و گوشی‌های خانواده میت ۴۰ هواوی نمی‌توانند گزینه‌های مجهز به آن باشند.

 

منبع : گجت نیوز 

محمدی بازدید : 32 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

نخستین رندرهای گوشی موتورولا Moto G 5G منتشر شد. گوشی ۵ جی موتورولا موتو جی به زودی با دوربین چهارگانه پشتی و دوبین سلفی دوگانه معرفی می‌شود.

 

موتورولا به زودی یک گوشی جدید به گوشی‌های سری موتو جی خود اضافه خواهد کرد. این دیوایس، اولین گوشی این خانواده نیز خواهد بود که اتصال ۵G را ارائه می‌کند. ایوان بلس، تصاویری را در حساب کاربری توییتری خود منتشر کرده که می‌تواند طراحی این دیوایس به نام موتورولا Moto G 5G را برای نخستین بار به نمایش بگذارد. بر اساس آنچه در تصویر می‌بینیم، موتو جی ۵ جی به دوربین دوگانه سلفی درون حفره‌ای روی نمایشگر و دوربین چهارگانه پشتی مجهز خواهد بود.

 

 


 

 

بر اساس تصویر ما می‌توانیم حدس بزنیم که اسکنر اثر انگشت، در زیر کلید ولوم روی فریم سمت راستی گوشی جای خوش کرده است. حسگر اصلی دوربین چهارگانه پشتی این گوشی نیز ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این دوربین‌ها در حفره‌هایی گرد، درون یک ماژول مربعی شکل در ردیف‌های دوتایی قرار گرفته‌اند. این اولین گوشی برند موتورولا است که از چنین طراحی ماژول دوربینی بهره می‌برد.

 

با توجه به میان‌رده بودن این دیوایس، احتمالاً در زیر قاب خود به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام مجهز خواهد بود. ما هنوز مطمئن نیستیم گوشی موتو جی ۵ جی چه زمانی عرضه می‌شود، اما این را می‌دانیم که همچنان در دست توسعه قرار دارد.

 

 

منبع : گجت نیوز 

محمدی بازدید : 59 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

 

پتنتی جدید مربوط به کنسول بازی پلی استیشن ۵ سونی ثبت شده است که مطابق آن کنسول Sony احتمالا دارای قابلیت نمایش چند تصویر، همانند ویژگی ایکس باکس اسنپ خواهد بود.

 

 

اخیرا تصویری از پتنت جدیدی که توسط سونی ثبت شده به بیرون درز پیدا کرده است. پتنت فاش شده نشان می‌دهد کنسول پلی استیشن ۵ سونی احتمالا با ویژگی نمایش چند تصویر همراه خواهد بود. تصویر و توضیحاتی که در پتنت ثبت شده توسط Sony ذکر شده است، ویژگی تصویر در تصویر یا همان نمایش چند تصویر را در کنسول جدید شرکت نشان می‌دهد. پتنت جدید سونی به قابلیتی اشاره می‌کند که به وسیله آن می‌توان نمایشگر را به دو قسمت تقسیم کرد و هر کدام از قسمت‌ها تصویری متفاوت را نمایش می‌دهند.

 

پتنت جدید کنسول پلی استیشن ۵ سونی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در پتنت ثبت شده به آن اشاره می‌شود، قابلیت کنترل هرکدام از تصاویر به صورت مجزا است. یعنی مثلا اگر در حال بازی در قسمت بزرگ‌تر هستید، می‌توانید بدون خارج شدن از بازی عملیات در حال انجام در تصویر دوم و کوچک‌تر را کنترل کنید. برای این کار باید عملکرد دستگاه را از بخش اصلی صفحه به بخش دوم تغییر داد. پس از تغییر حالت کنترل به بخش دوم، این قسمت از صفحه برجسته می‌شود.

 

جالب است بدانید که ویژگی جدید و احتمالی پلی استیشن ۵ پیش از این در ایکس باکس وان و تحت عنوان ایکس باکس اسنپ وجود داشته است. دارندگان کنسول ایکس باکس وان به کمک قابلیت اسنپ می‌توانستند علاوه بر بازی، در یک پنجم صفحه به تماشای ویدیو، تماس تصویری و یا کارهای دیگر بپردازند. البته ضعف سخت افزاری کنسول‌های فعلی برای چنین قابلیتی، مایکروسافت را مجبور به غیرفعال کردن این ویژگی کرد. البته هنوز مشخص نیست که این ویژگی در PS5 وجود داشته باشد. هنوز حدود ۵ ماه تا عرضه رسمی کنسول‌های نسل بعد فاصله داریم و باید صبر کنیم تا وجود قابلیت تصویر در تصویر کنسول PS5 تایید شود. همچنین این امکان نیز وجود دارد که مایکروسافت با توجه به قدرت بیشتر کنسول ایکس باکس سری ایکس، قابلیت اسنپ را به کنسول‌های Xbox بازگرداند.

 

 

منبع : گجت نیوز 

محمدی بازدید : 36 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

 

 

 

بازیابی پیام های حذف شده واتساپ در گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است. برای انجام این کار دو روش وجود دارد که آن‌ها در این مطلب توضیح داده‌ایم.

 

تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها یک کار ضروری و واجب است که کاربران نباید آن را از قلم بیندازند. اگر نیاز به بازیابی پیام ‌های حذف شده واتساپ خود دارید، تا زمانی شانس بازگرداندن آن‌ها را دارید گه از گوگل درایو (Google Drive) خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. خوشبختانه به لطف قابلیت‌ها‌یی که این اپلیکیشن از آن‌ها بهره می‌برد و البته هوشمندی کاربر در پشتیبان گیری از اطلاعات خود، می‌توان براحتی این پیام‌ها را از طریق گوگل درایو و شماره تماس بازیابی کرد. برای انجام این کار باید از شماره تلفن و حساب گوگل مرتبط با حساب WhatsApp خود استفاده کنید، در غیر این صورت این روند کار نخواهد کرد.

 

در این مطلب نحوه بازیابی پیام ‌های حذف شده واتساپ از گوگل درایو در دستگاه اندرویدی را برای شما توضیح داده‌ایم. برای انجام این کار دو روش وجود دارد که آن را برای شما در این مطلب توضیح داده‌ایم.

 

طریقه بازیابی پیام های حذف شده واتساپ در اندروید به چه صورت است؟

اگر قبلا نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، این مراحل را انجام دهید. در غیر اینصورت، به قسمت پایین مراجعه کنید.

 

پیام رسان WhatsApp را از گوشی خود حذف کنید.

وارد گوگل پلی استور شوید و مجددا برنامه واتساپ را نصب کنید.

برنامه را باز کرده و شماره تلفن خود را وارد کنید.

یک اعلان روی صفحه ظاهر خواهد شد تا چت‌های خود را از گوگل درایو بازیابی کنید. پس برای این کار روی گزینه RESTORE – بازیابی ضربه بزنید.

سپس کلمه NEXT – بعدی را لمس کنید.

با انجام این مراحل تمامی پیام‌های حذف شده و فایل‌هایی که از آن‌ها بکاپ گرفته‌اید، بازیابی خواهند شد.

 

چگونه از پیام‌های واتساپ خود در گوگل درایو نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید پیام‌های واتساپ خود را حفظ کرده و آن‌ها را داشته باشید، در اینجا نحوه تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار برای دستگاه‌های اندرویدی را توضیح داده‌ایم.

 

پیام رسان WhatsApp‌ را باز کرده روی سه نقطه گوشه صفحه ضربه بزنید.

روی تنظیمات را لمس کرده و بعد از آن روی گزینه Chats – چت‌ها ضربه بزنید.

سپس گزینه Chat backup – بکاپ گیری از گفتگوها را لمس کنید.

سپس گزینه Backup to Google Drive را انتخاب کرده و بعد در منوی ظاهر شده به جز گزینه Never – هرگز هر گزینه دیگری را می‌توانید انتخاب کنید.

برای استفاده از بکاپ واتساپ خود، حساب گوگل را انتخاب کنید، یا با ضربه زدن روی نوشته Add Account – افزودن حساب به یک حساب کاربری جدید متصل شوید.

روی گزینه Back up over‌ ضربه بزنید و در صورت لزوم برای استفاده از نسخه پشتیبان شبکه را انتخاب کنید.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 156
  • بازدید سال : 1,026
  • بازدید کلی : 4,228